woensdag 28 augustus 2013

Laat mij in de morgen uw liefde horen!



Ps 143:8 Laat mij in de morgen uw liefde horen, in u stel ik mijn vertrouwen, wijs me de weg die ik gaan moet, mijn ziel verlangt naar u!

Hoe heerlijk is het om elke dag te beginnen met onze ogen te richten op Jezus die ons zo lief heeft en zijn stem in ons hart te laten weerklinken “ik hou van je mijn kind, ik heb je zeer lief’’.  We moeten ons oor bij Hem te luisteren leggen en niet bij de stemmen van de wereld die zo hard, kil en veroordelend of kleinerend kunnen klinken. Ook de stemmen uit ons verleden ‘’je bent niet goed genoeg’’, ‘’je bent lelijk”, “je bent slecht”, “je bent dom”, “er komt niets van je terecht”, “je hoort er niet bij” en zo voorts moeten we het zwijgen op leggen en luisteren naar die lieve stille stem van Christus in ons binnenste “ik heb je zeer lief”, “je bent mijn dierbaar kind”, “in jou heb ik een welbehagen”, “bij mij is geen veroordeling”, “ je hoort bij mij” en zo voorts.  Op zijn stem mogen we vertrouwen en Hij zal ons de weg wijzen in Zijn liefde en trouw. Onze ziel mag daarom zich in verlangen en vertrouwen naar Hem uit strekken en zich gekoesterd en veilig weten in Zijn liefde en trouwe voorzienigheid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten